Artikelen en publicaties
Wetenschappelijke artikelen naar de methode
- Voerman, L., Meijer, P.C., Korthagen, F., en Simons, P.R.J. Types and frequencies of feedback interventions in classroom interaction in secondary education. Teaching and Teacher Education (2012)
- Voerman, L., Meijer, P.C., Korthagen, F., en Simons, P.R.J.. Promoting effective teacher- feedback: From theory to practice through a multiple component trajectory for professional development. Teaching and teacher education (2013)
Instrumenten
- Kijkwijzer leerbevorderende feedbackcultuur
- Geheugensteun Didactisch Coachen
- Observatie-instrument lesbezoek
- Voorbeeld beleidsplan
Diverse artikelen over Didactisch Coachen
- Het verhaal van Annemarijn
- Goed zo is onvoldoende, Lia Voerman en Frans Faber, in Van 12 - 18 maart 2010
- Goed zo is onvoldoende ... wat wel?, Lia Voerman en Wim Bos, in Van 12 -18 april 2010
- Meerwaarde van Didactisch Coachen, Frans Faber en Lia Voerman, in Van 12-18 mei 2010
- Didactisch Coachen van beginnende docenten, Margriet Groothuis, Peter Meijer, in Van 12-18 juni 2010
- De kracht van Feedback, Yvonne van de Meent (interview met Lia Voerman en Frans Faber), in Het Onderwijsblad nr. 18,13 november 2010
- Vragen stellen in Didactisch Coachen, Lia Voerman en Frans Faber, januari 2013
- Teacher feedback in the classroom, analyzing and developing teachers' feedback behavior in secondary education (proefschrift Lia Voerman, februari 2014)
- Effectief coachen is vragen stellen én feedback geven, Lia Voerman , in LBBO-magazine september 2018
- Checklist Didactisch Coachen Basisonderwijs
- Checklist Didactisch Coachen Voortgezet Onderwijs
- Achtergrondliteratuur Didactisch Coachen
09 januari 2024 - Alyce Zandbergen