Didactisch Coachen blaast leven in differentiatie
Het thema differentiatie is
breed, omvangrijk en ingewikkeld. De uitvoering in de klas is zo mogelijk nog
ingewikkelder. Convergentie differentiatie of divergente differentiatie,
directe instructie modellen, niveaugroepen, minimumdoelen, gepersonaliseerd
onderwijs, leraar- of leerling gestuurd, analyseren van resultaten en meer. Dat
is nogal wat. Ga daar maar aan staan als leraar. Ga daar maar aanstaan als
schoolorganisatie. Met Didactisch Coachen heb je
concrete tools om je onderwijs af te stemmen op de leerlingen, ongeacht de
organisatievorm van de differentiatie in jullie school. En Didactisch Coachen
is een fijne manier om in contact te zijn met je leerlingen. Overwegend
positieve feedback geven zorgt ervoor dat leerlingen zich gezien voelen,
gemotiveerder werken en zichzelf beter leren kennen. En door het stellen van
open denkvragen, genieten jij en je collega’s van de verrassende antwoorden van
jullie leerlingen. Dan voel je dat je lekker met onderwijs bezig bent
